پیش بینی رفتار مصرف کننده و هوش مصنوعی

14 مهر 1402

 

بسیاری از صنایع در برابر گسترش هوش مصنوعی مقاومت می کنند، اما واضح است که آنها خیلی زود به روش هایی که اکنون حتی نمی توانیم تصور کنیم، تحت تاثیر این فناوری قرار خواهند گرفت. به عنوان مثال، سال گذشته شرکت مک کان در ژاپن از هوش مصنوعی برای تهیه سناریوی یک آگهی تبلیغاتی استفاده کرد و یک فرد خلاق هم برای همان محصول سناریوی تبلیغاتی نوشت. هر دو سناریو خوب بودند، اما مشخص شد که هوش مصنوعی هم می تواند از عهده این کار خلاقانه برآید، با گسترش هوش مصنوعی خلاقیت حذف نخواهد شد، اما در انحصار انسان هم باقی نخواهد ماند.

با این حال شناخت علایق و خواسته های مشتریان همواره یکی از خواسته های بازاریابان بوده تا بتوانند با این شناخت حرکت بعدی مشتری را پیش بینی نمایند. ظرفیت دانش شناخت مشتریان برای یک کسب و کار می تواند راهنمای تمامی بخش های آن مجموعه از جمله بازرایابی، فروش، تولید، بازرگانی، لجستیک و ... باشد.


ارسال دیدگاه

خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم